
Käytämme projektinhallinnassamme erityisesti käännöstoimistoille luotua Plunet-järjestelmää. Kunkin asiakkaan tiedot viedään suojattuun portaaliin, jonka kautta asiakkaalla on pääsy omiin tietoihinsa ja tilauksiinsa. Asiakasportaali tuo käännättämiseen vaivattomuutta ja helpottaa käännöstilausten seurantaa. Seuraavassa kerromme tarkemmin portaalin eduista, jotka sinäkin voit asiakkaanamme hyödyntää:
Tilausten hallinta
Asiakkuuden pääkäyttäjä näkee kaikki yrityksen tilaukset, ja näin käännöstilauksia on helppo hallita ja seurata yhdestä paikasta. Pääkäyttäjän oikeudet voidaan antaa myös useammalle käyttäjälle, jolloin heillä kaikilla on pääsy niin käynnissä oleviin kuin aiempiinkin tilauksiin. Oikeuksia voidaan myös rajata siten, että kukin käyttäjä näkee ainoastaan omat tilauksensa. Ota rohkeasti yhteyttä, niin katsotaan yrityksellesi sopivin järjestely!
Prosessi
Jokainen käännösprojekti kirjataan portaaliin. Kun asiakkaalla on käytössään tunnukset, prosessi käynnistyy yleensä asiakkaan tekemällä tarjouspyynnöllä. Tarjouspyynnön tekeminen on yksinkertaista ja siitä saamme kaikki tarvittavat tiedot tarjouksen laskentaa varten. Asiakkaan tarvitsee vain valita haluamansa kielipari(t) ja ladata käännettävä(t) tiedosto(t). Lisäksi on mahdollista lisätä toimitusaikatoive ja kirjoittaa vapaa viesti projektipäälliköille. Onnistuneesti jätetystä tarjouspyynnöstä lähtee vahvistusviesti sähköpostitse sekä asiakkaalle itselleen että projektipäälliköillemme, jotka ottavat projektin hoitaakseen.
Rajoittamaton tiedostokoko
Yksi portaalin merkittävistä hyödyistä tarjouspyyntövaiheessa on se, että tiedostokokoa ei ole rajoitettu. Perinteisessä tilanteessa useimmat tiedostot mahtuvat kulkemaan sähköpostin liitteenä, mutta etenkin suuret taittotiedostot joudutaan usein jakamaan pilvipalveluiden kautta. Portaali poistaa kiertoteiden tarpeen ja on lisäksi tietoturvallinen. Asiakkaan arkaluontoisetkin tiedot ovat siis aina turvassa, kun tiedosto toimitetaan meille portaalin kautta.
Kun projekti on saatu onnistuneesti toteutettua ja tulee käännöstoimituksen aika, on portaali tähänkin oiva apu, etenkin jos tiedostot ovat isoja. Asiakas voi ladata käännökset portaalista koska tahansa, eikä latausten määrää tai tiedostojen saatavuutta ole rajattu.
Yleiset tiedostot
Portaaliin on myös mahdollista ladata tiedostoja, jotka eivät ole sidoksissa mihinkään tiettyyn projektiin. Jos asiakkaalla on esimerkiksi kerättynä termejä, joita kaikissa käännöksissä tulisi käyttää, tällaisen tiedoston voi ladata kätevästi asiakaskansioon. Ja jos termeihin tulee myöhemmässä vaiheessa päivityksiä, päivitetyn tiedoston voi ladata jälleen samaan paikkaan. Näin termit ovat aina helposti saatavilla.
Oletuskielet
Mikäli yrityksesi käännöstilaukset ovat pääasiassa samassa kieliparissa, tarjouspyynnön teko nopeutuu entisestään, sillä portaaliin on helppo tallentaa oletuskielet. Näin käännöksen kieliparia ei tarvitse valita joka kerta erikseen. Oletuskieliparia on toki helppo muokata, mikäli tarvittavat kielet välillä vaihtuvat.
Jatkuva kehitystyö
Järjestelmää kehitetään ja päivitetään jatkuvasti. Meillä käyttäjinä on mahdollista antaa kehitysehdotuksia ja siten parantaa järjestelmää entisestään. Mikäli siis käyttäjänä koet, että jokin asia voisi toimia paremmin, laita meille rohkeasti viestiä, niin välitämme toiveesi Plunetin tuotekehitykseen. He ottavat kaikki ehdotukset ilolla vastaan. Olemme saaneet jo vietyä omia kehitysehdotuksiamme aina toteutukseen asti!